SEO lokalne a branża kursów i szkoleń – gwarancja w dotarciu do klientów w pobliżu!

SEO lokalne a branża kursów i szkoleń  – gwarancja w dotarciu do klientów w pobliżu!

Jesteś instruktorem nauki jazdy? A może nauczycielem rysunku? Albo prowadzisz szkołę rodzenia? Jeśli chcesz dotrzeć do nowych klientów w pobliżu, to koniecznie sprawdź, czym jest właściwie lokalne SEO. Przeczytaj, jak wygląda pozycjonowanie stron WWW. Nasz artykuł wyjaśni Ci, jakie są zalety z posiadania wizytówki w Google Moja Firma!

Lokalne SEO a branża kursów i szkoleń – podstawowe informacje

Lokalne SEO pozwala zwiększyć widoczność stron internetowych na dane zapytania w wyszukiwarce. Związane jest to z konkretną lokalizacją, a więc:

  • miastem,
  • regionem,
  • dzielnicą.

Wysokie wyświetlenie się w wyszukiwarce sprawi, że internauci łatwo znajdą witrynę Twojego biznesu. Pomaga im to w znalezieniu firmy lub usługi w pobliżu. W celu znalezienia w konkretnej miejscowości specjalisty z branży kursów i szkoleń, wystarczy wpisać:

  • nauka jazdy Wrocław,
  • nauka rysunku Warszawa
  • szkoła rodzenia Kraków.

Nie zawsze jednak użytkownicy Internetu wpisują frazę z lokalizacją. Zazwyczaj to Google wskazuje im oferty w pobliżu. Oznacza to, że internauta z Łodzi wpisze w wyszukiwarkę „kurs języka angielskiego”, a dzięki jego lokalizacji Google wskaże wyniki dla wszystkich firm działających najbliżej.

Jak się reklamować w Internecie? Można to zrobić na kilka sposobów:

  • strona internetowa,
  • blog z artykułami,
  • Social Media.

SEO lokalne a branża kursów i szkoleń

Lokalne SEO jest szczególnie polecane firmom, które działają w zakresie kursów i szkoleń o różnej tematyce. Sprawdzi się zarówno w przypadku instruktorów czy nauczycieli, jak i dużych firmach szkoleniowych, które prowadzą działalność stacjonarnie w danej miejscowości lub województwie.

Twój biznes funkcjonuje w różnych miastach? Pozycjonuj go na konkretne lokalizacje. Większe miejscowości wymagają regionalnego pozycjonowania, gdyż jest tam duża konkurencja.

Lokalna optymalizacja

Dzięki optymalizacji strony WWW Twojej firmy zbudujesz lokalną widoczność. Zamieść takie informacje jak:

  • nazwa firmy,
  • dane kontaktowe,
  • godziny pracy.

Dobrze, a by informacje te znalazły się w zakładce „Kontakt”. Dane kontaktowe w stopce sprawią, że będą one widoczne także na podstronach. Dzięki temu roboty wyszukiwarki lepiej zrozumieją Twoją firmową stronę WWW. Dane kontaktowe oznacz danymi strukturalnymi, czyli schema.org. Wykorzystaj frazy z lokalizacją. Przykłady:

  • miasto – szkoła rodzenia w Lublinie,
  • dzielnica – kurs komputerowy na Białołęce,
  • region – nauka jazdy w mazowieckim.

Konkretne informacje w zakresie lokalizacji powinny się znaleźć w tagach title lub nagłówkach H1. Wskazane jest zmieszczenie się ich w treści witryny. Nie zapomnij o użyciu naturalnej formy. Zamiast „szkolenie bhp Warszawa” powinno być „szkolenie bhp w Warszawie”. Long taile, a więc frazy z długim ogonem na przykład „szkolenie okresowe bhp w Krakowie: także są przydatne.

Aby poprawić wizerunek Twojego biznesu w sieci, zdecyduj się na ciekawy content, czyli treści. Tworzone są one w postaci poradników na firmowym blogu. Powinny nawiązywać do zasady „E-A-T”. Są oparte na: wiedzy, autorytecie lub wiarygodności i zaufaniu.

O czym jeszcze warto wiedzieć?

Prowadzisz lekcje, kursy lub szkolenia w kilku miastach? Jeśli tak to stwórz landing pages, czyli strony docelowe. Dobrze, aby zawierały ciekawe treści i były skierowane do klientów danego miasta lub dzielnicy. Nie zapomnij o danych kontaktowych. Sprawdzą się również następujące elementy:

  • możliwość dodawania ocen i opinii przez internautów,
  • zdjęcia i atrybuty ALT – tekst alternatywny pliku graficznego,
  • linkowanie między podstronami.

Zalety Google Moja Firma

Google Moja Firma to darmowe narzędzie, które pozwala promować lokalne firmy. Dzięki temu informacje o przedsiębiorstwie wyświetlają się na mapach Google, jak także w wyszukiwarce. W związku z tym Google My Business jest doskonałym rozwiązaniem dla małych, jak i średnich firm, które działają w branży kursów i szkoleń. Do głównych korzyści z GMB należą:

  • opcja oceniania – jako właściciel firmy będziesz mógł odpowiedzieć na oceny internautów,
  • budowa zaufania wśród internautów,
  • łatwy dostęp do informacji o przedsiębiorstwie – wygodny kontakt z klientami,
  • dojście do statystyk – monitorowanie działań internautów oraz dostęp do informacji, jak została znaleziona Twoja firma.



Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>



Podsumowanie: Jakie są główne zalety lokalnego SEO?

Jak wynika z raportu Gemius „E-commerce w Polsce”, aż 77% internautów korzysta z opcji zamawiania produktów czy usług w Internecie. Wdrożenie lokalnego SEO umożliwia dotarcie do większej liczby klientów. Wszystko poprzez odpowiednie działania z zakresu SEO:

  • poprawisz pozycję Twojej strony WWW w lokalnych wynikach wyszukiwania – zazwyczaj internauci klikają w wysokie pozycje,
  • zaoszczędzisz czas i pieniądze – w związku z pozycjonowaniem ogólnokrajowych fraz,
  • dotrzesz do klientów korzystających z urządzeń mobilnych – zwykle internauci używają smartfonów. Korzysta z nich aż 76% internautów jak wynika z raportu Gemius.

Warto wiedzieć, że lokalne frazy wiążą się z mniejszą konkurencją w porównaniu z ogólnymi słowami kluczowymi. Wtedy szybciej zobaczysz efekty.

Działasz w branży kursów i szkoleń? Dowiedz się, jak wprowadzić lokalne SEO i dotrzeć do klientów w pobliżu!

Źródło: Gemius

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.